
Az üresség rezilienciája: Somogyi Emese szobrászművész kiállítása az Országút Galéria szervezésében
03.31 17:00-04.23 17:00

Megnyitó: 2025. március 31., hétfő 17.00
„Munkáim során szinte minden anyaggal dolgoztam: kővel, fával, bronzzal, gipsszel, nemesfémekkel, rozsdamentes acéllal. Hozzám mégis a különböző fémek kerültek a legközelebb. Alkotásaimat főleg a groteszk ábrázolásmód jellemzi. Elsősorban társadalmi jelenségekre, az élet egyszerű dolgaira fókuszálok, melyeket alkotásaimmal kifigurázhatok.”
A kiállítás előzetes bejelentkezéssel április 23-ig látogatható az Eötvös10 Művelődési Ház 202-es termében.
A kiállításhoz kapcsolódó program:
Somogyi Emese exkluzív tárlatvezetése
2025. április 16., szerda 18.00
Út a kiállítóterek, múzeumok világába
Múzeumpedagógiai foglalkozások képolvasási gyakorlatokkal iskolás csoportoknak
A foglalkozások kezdési időpontja: 9.00 és 10.00 óra között (a nap és az óra egyeztetés alapján)
A foglalkozásokat általános iskolásoknak ajánljuk.
Időtartama: 90 perc/alkalom
A foglalkozásokat Schopp Ildikó múzeumpedagógus vezeti.
Ára: 500 Ft/fő/alkalom (kísérőknek ingyenes)
A jelentkezés módja: emailben, Szebellédi Erzsébetnél: szebelledi @eotvos10.hu
Hogyan legyünk befogadó fogyasztói a képzőművészetnek, és miért lehet a megszerzett tapasztalat hasznos számunkra a jövőben?
Élményalapú foglalkozásainkon párbeszédet kezdeményezünk a kiállított munkákkal, ismerkedést a művészettel, amelyhez mindenki számára befogadható és érthető kontextust teremtünk.
A különböző korosztályok igényeit figyelembe véve, a kiállítótérben sokoldalú, izgalmas lehetőségeket kínálunk a fiataloknak ahhoz, hogy ismereteket szerezhessenek a világról, a társadalomról, magukról és másokról. Foglalkozásaink a vizuális fejlődésen túl az egyéni és a szociális fejlődés lehetőségét is segítik. Mindehhez eszközként használjuk az aktuális kiállítás munkáit, a vizuális nevelés módszereit, a játékot és nem utolsósorban a történetmesélést.
A művészetpedagógia utat kínál a pedagógusoknak: lehetőséget nyújt arra, hogy a megszokottól eltérő környezetben lássák tanítványaikat. A diákok olyan reakcióit, ismereteit, informális tudását fedezhetik fel, melyek megtapasztalására iskolai keretek között nem lenne lehetőségük. A művészetpedagógia nem kizárólag, és nem elsősorban a művészeti oktatás része, a módszer minden képzési terület kompetenciáinak fejlesztésében hasznos. Az itt megszerzett élmények és tudás saját pedagógiai munkájuk szolgálatába állítható, szerves részévé válhat az iskolai interdiszciplináris ismeretek elmélyítésének.
A fiatalok is profitálnak az új helyzetből: lehetőséget kapnak az elvont gondolkodás és az új információk beépítésének gyakorlására, szubjektív látásmódjuk kialakítására, a kooperációs és érvelő készség gyakorlására, a képi látás fejlesztésére, a kreatív gondolkodásra, és alkalomadtán mindezt vizuális alkotásban is megjeleníthetik.