Az első pesti indóházból a Nyugati pályaudvarig
A 19. század nem csupán a romantika, de az ipari fejlődés páratlan ütemű évszázada is volt. A tömegközlekedést és az áruszállítást egyaránt új alapokra helyezte, majd forradalmasította a vasút, amely a reformkor éveiben már Magyarországon is megjelent. Közismert: az első magyar vasút Pestről indult Vácra 1846. július 15-én. De hogyan és főleg honnan indult el? Mikor, hova és ki építtette az első magyar indóházat? És miért kellett azt elbontani 1877-ben, hogyan épült fel a helyén a jóval modernebb Nyugati pályaudvar, és hogyan függött ez össze a Nagykörút kiépítésével? Terézváros helytörténetének egy olyan epizódját öleli fel az előadás, amelynek országos jelentőségű kontextusa is van.
Jegyár: 800 Ft, terézvárosiaknak: 400 Ft
Jegyvásárlás az Eötvös10 jegypénztárában és a jegy.hu-n.
2022-es helytörténeti tagsági kártyával ingyenes.
A 2023-as helytörténeti tagsági kártya december 1-től megvásárolható az Eötvös10 jegypénztárában!
Ára: 5.000 Ft/év terézvárosiaknak: 2.500 Ft/év
A tagsági kártya ingyenes részvételre jogosít az év során 5 helytörténeti előadáson és a férőhelyek függvényében 3 helytörténeti sétán.
A sétákon a résztvevők létszáma max. 30 fő lehet, ezért a jelentkezéseket a meghirdetést követően kizárólag időrendi sorrendben tudjuk elfogadni.
Információ: Szebellédi Erzsébet +36-1/690-0995; [email protected]
Fotó: Fortepan/Somlai Tibor