
- This event has passed.
A Teri a házban nőnapok sorozat programja: MOHOLY 130 – A „jelen jövő” vizuális kísérletei a Korszakváltó Művészek Egyesület Moholy-Nagy László 130 emlékévet méltató csoportos kiállítása
02.13 18:00-03.11 17:00

Megnyitó: 2025. február 13., csütörtök 18.00 A Teri a házban nőnapok sorozat programja
Százharminc éve született az egyik legnagyobb hatású magyar képzőművész, Moholy-Nagy László fotográfus, konstruktivista festő, formatervező, művészetpedagógus, a 20. század egyik leginnovatívabb „reneszánsz embere”. Új utakat nyitott a vizuális nevelés és a képalkotás területén. A vizuális kultúra lehetőségeit feltáró kutatásaival, képépítő módszereivel és mediálisstruktúra-vizsgálataival, jövőorientált, intermediális szemléletével megelőzte saját korát. Életműve több művészeti ágra is hatott világszerte, mondanivalója máig aktuális.
A kiállítás felidézi Moholy-Nagy László munkásságát, és annak jelenkori hatásait mutatja be. A kiállítók Moholy-Nagy László előtt tisztelegve kísérleteznek különböző médiumok, innovatív technikák használatával a kísérleti film, animáció, festészet, grafika, szobrászat, textil- és fotóművészet területein. Az alkotók nem riadnak meg a társadalmi- és önreflexióktól sem, nem áll távol tőlük a művészet határainak feszegetése, újraértelmezése és vizsgálata.
A kiállítóhely adottságainak megfelelően grafikákat, festményeket, kollázsokat, objekteket, szobrokat, fotókat, videomunkákat és installációkat láthatunk a tárlaton.
Kiállító művészek:
BENKŐ Ramóna
DOBÓ Bianka
HAMERLI Judit
KUSNYAR Eveline
PUSZTAFI Panna Pálma
REINING Vivien
SCHELL Réka
TÓTH Anna Boglárka
VÁROSI Gabriella
A kiállítást megnyitja:
MOLNÁR Eszter művészettörténész
A kiállítás szervezői:
BENKŐ Ramóna képzőművész, kulturális szervező
VÁROSI Gabriella képzőművész
A kiállítás 2025. március 11-ig látogatható az Eötvös10 Művelődési Ház Pincegalériájában.
Támogatók:
Nemzeti Kulturális Alap, Eötvös10 Művelődési Ház, Korszakváltó Művészek Egyesülete
A kiállításhoz kapcsolódó program:
Kiállítók tárlatvezetése a MOHOLY 130 – A „jelen jövő” vizuális kísérletei című kiállításban
- március 8., szombat 16.00-18.00A „Teri a házban” nőnapok sorozat programja
A tárlatvezetésen, a kiállító művészektől hallgathatunk meg interaktív előadást, melyet kötetlen beszélgetés zár majd.
Gyere és találkozz a művészekkel! Várunk mindenkit szeretettel!
Út a kiállítóterek, múzeumok világába
Múzeumpedagógiai foglalkozások képolvasási gyakorlatokkal iskolás csoportoknak
A foglalkozások kezdési időpontja: 9.00 és 10.00 óra között (a nap és az óra egyeztetés alapján)
A foglalkozásokat általános iskolásoknak ajánljuk.
Időtartama: 90 perc/alkalom
A foglalkozásokat Schopp Ildikó múzeumpedagógus vezeti.
Ára: 500 Ft/fő/alkalom (kísérőknek ingyenes)
A jelentkezés módja: emailben, Szebellédi Erzsébetnél: szebelledi @eotvos10.hu
Hogyan legyünk befogadó fogyasztói a képzőművészetnek, és miért lehet a megszerzett tapasztalat hasznos számunkra a jövőben?
Élményalapú foglalkozásainkon párbeszédet kezdeményezünk a kiállított munkákkal, ismerkedést a művészettel, amelyhez mindenki számára befogadható és érthető kontextust teremtünk.
A különböző korosztályok igényeit figyelembe véve, a kiállítótérben sokoldalú, izgalmas lehetőségeket kínálunk a fiataloknak ahhoz, hogy ismereteket szerezhessenek a világról, a társadalomról, magukról és másokról. Foglalkozásaink a vizuális fejlődésen túl az egyéni és a szociális fejlődés lehetőségét is segítik. Mindehhez eszközként használjuk az aktuális kiállítás munkáit, a vizuális nevelés módszereit, a játékot és nem utolsósorban a történetmesélést.
A művészetpedagógia utat kínál a pedagógusoknak: lehetőséget nyújt arra, hogy a megszokottól eltérő környezetben lássák tanítványaikat. A diákok olyan reakcióit, ismereteit, informális tudását fedezhetik fel, melyek megtapasztalására iskolai keretek között nem lenne lehetőségük. A művészetpedagógia nem kizárólag, és nem elsősorban a művészeti oktatás része, a módszer minden képzési terület kompetenciáinak fejlesztésében hasznos. Az itt megszerzett élmények és tudás saját pedagógiai munkájuk szolgálatába állítható, szerves részévé válhat az iskolai interdiszciplináris ismeretek elmélyítésének.
A fiatalok is profitálnak az új helyzetből: lehetőséget kapnak az elvont gondolkodás és az új információk beépítésének gyakorlására, szubjektív látásmódjuk kialakítására, a kooperációs és érvelő készség gyakorlására, a képi látás fejlesztésére, a kreatív gondolkodásra, és alkalomadtán mindezt vizuális alkotásban is megjeleníthetik.