Az Oktogonon álló Batthyány-palota a budapesti házasságkötő termek egyik legszebbike. A kétszintes neoreneszánsz épület a firenzei Palazzo Strozzi kicsinyített mása. 1884-ben Hauszmann Alajos tervei alapján készült, építtetője gróf Batthyány Géza.

I. számú Központi Házasságkötő Terem   
(1067 Budapest, Teréz krt. 13.)
A házasságkötő terem befogadóképessége: 60 ülő-, 90 állóhely.

Esküvő előtti teendők és tudnivalók lépésről lépésre:

1. Bejelentkezés és időpont-egyeztetés az anyakönyvvezetővel

VÁLTOZÁS JÚLIUS 1-TŐL!
 
A Benczúr házban lesznek az esküvők
Július 1-jétől az esküvői szolgáltatások megrendeléseit nem az Eötvös10-ben, hanem a Benczúr házban szükséges intézni.
 
Az anyakönyvi szolgáltatások (házasságkötés és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése) körében több jelentős változás történik a közeljövőben.
 
A legfontosabb, hogy az eddigi házasságkötő terem (Teréz krt. 13.) bérleti jogát a bérbeadó Magyar Tudományos Akadémia július 1-jével felmondta, így új helyszín kijelölése vált szükségessé. Az illetékesek a Benczúr utca 27. szám alatti Benczúr ház néven ismert épületet találták alkalmas helyszínnek. A XIX. században Egyed Lajos tulajdonos megrendelésére épített palota jelenleg a Magyar Posta Zrt. tulajdonában áll és a Postakürt Alapítvány üzemelteti. Az alapítvány különböző kulturális programok, kiállítások, rendezvények bonyolítására használja az épületet, valamint itt kapott helyett a Postamúzeum is.
 
A palota 120 főt befogadó 128m 2-es dísztermének és a 20 fő befogadására alkalmas 40 m 2-es „Fehér szalonjának” bérlésével lebonyolíthatók az anyakönyvi események. A lehetőség adott májustól októberig kültéri szertartások lebonyolítására is az udvaron, amellyel így bővül a szolgáltatások köre. Kültéri házasságkötések lebonyolítására alkalmas helyszínnel a budapesti kerületek közül csak néhány rendelkezik. Az épületben étterem is működik és az alapítvány vállalta a házasságkötésekhez kapcsolódó szolgáltatások (zene, versmondás, pezsgő felszolgálás stb.) nyújtását is.
 
2018. július 1-től, ha az anyakönyvi eseménnyel érintett felek közül legalább az egyik VI. kerületi lakóhellyel rendelkezik, pénteki napokon a teremhasználat díjából 90%-os kedvezmény illeti meg. A negyedévente egy alkalommal vasárnapi napon történő anyakönyvi események változatlanul megmaradnak.
 

a.) Az esküvő Házasságkötő Teremben történő lebonyolítása esetén
Az I. számú Központi Házasságkötő Teremben kell bejelentkezni és időpontot egyeztetni.
Ügyintézés helye: 1067 Budapest, Teréz krt. 13.
Tel.: +36-1/322-5472
Ügyfélfogadási idő:
hétfő: 13.30–18.00,
szerda: 8.00–16.30 (12.00-13.00 között az ügyfélfogadás szünetel),
péntek: 8.00–11.30


b.) Az esküvő külső helyszínen történő lebonyolítása esetén

Terézváros Polgármesteri Hivatalának Anyakönyvi Osztályán kell bejelentkezni és időpontot egyeztetni.
Anyakönyvvezető: Rapaviné Fitos Krisztina
Ügyintézés helye: 1067 Bp., Eötvös u. 3. II/202.
Tel.: +36-1/342-0909/2172
Ügyfélfogadási idő:
hétfő: 13.30–18.00,
szerda: 8.00–16.30,
péntek: 8.00–11.30

A külföldi házasságkötéseknél, ahol az egyik vagy mindkét fél külföldi állampolgárságú, tolmácsról a házasuló feleknek kell gondoskodniuk.

2. Az esküvői szertartás lebonyolításával kapcsolatos díjak befizetése és az esküvői szolgáltatások megrendelése

a.) A házasságkötő terem bérleti díja 15.000 Ft + áfa, összesen 19.050 Ft/30 perc.
Minden hónap első és harmadik csütörtökén, hivatali munkaidőben (08.00 és 16.00 óra között) azok a párok, akiknél legalább az egyik fél terézvárosi lakos, a terembérleti díj összege 1.500 Ft + áfa, összesen 1.905 Ft/30 perc. 

A terem bérleti díjának megfizetése elengedhetetlen feltétele a házasságkötő teremben tartandó esküvőnek.
Ezen kívül, amennyiben szolgáltatást szeretne (zenelejátszás, pezsgő, homok-/gyertya- ceremónia, gyűrűpárna, buborékfújó), megrendelőlapot töltünk ki erre vonatkozóan.
Ha már tudja, mely szolgáltatásokat venné igénybe, a megrendelőlapot magával is hozhatja.
A megrendelőlap innen letölthető

Szolgáltatásainkról részletesen tájékozódhat a szolgáltatások menüpont alatt.

A terembérleti díjat, valamint a megrendelt szolgáltatások összegét (készpénzben vagy bankkártyával) az Eötvös10 Közösségi és Kulturális Színtérben kell rendezni legkésőbb a szertartás előtt egy héttel.

A felmentésekre tekintettel – amely a házasságkötési szándék bejelentését követő 30 napos várakozási idő alóli felmentést jelenti –, a párnak az esküvő hetében is van lehetősége a terembérleti díjat (kötelező költség) rendezni, azonban szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést ebben az esetben is legkésőbb a szertartás előtt egy héttel áll módunkban felvenni.  

Terézvárosi Kulturális Közhasznú Nonprofit Zrt.
Eötvös10 Közösségi és Kulturális Színtér (1067 Budapest, Eötvös u. 10.)
Ügyfélfogadás – szerda 9.00–17.00, péntek 9.00–17.00

Az ügyfélfogadás 2018. június 15-én, pénteken szünetel.


Információ: 

Urbán Judit
tel.: +361/690-0978, e-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ügyfélfogadás: 
Tormás Judit 
szerda 9.00–17.00, péntek 9.00–17.00
tel.: +361/690-0997, e-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.  


b.) Külső helyszín választása esetén a polgári szertartás költsége: 60.000 Ft + áfa.
Ez a díj az önkormányzat pénztárában fizethető be.
Cím: 1067 Bp., Eötvös u. 3. IV. emelet                    
Ügyfélfogadás – hétfő: 13.30–17.30, szerda: 8.30–16.00, péntek: 8.30–11.30

3. A terembérlet, illetve a külső helyszín díjbefizetését igazoló bizonylat másolatának leadása

a.) A házasságkötő terem díjának befizetéséről kiállított számla másolatát az Eötvös10 Közösségi és Kulturális Színtér juttatja el az anyakönyvvezetőhöz.
b.) Az esküvő külső helyszínen történő lebonyolításának díjbefizetését igazoló bizonylatot vagy annak másolatát a párnak a feladata bemutatni az Anyakönyvi Osztályon, legkésőbb az esküvőt megelőző héten.

Az esküvő napján:
A szertartás kezdete előtt 15 perccel a helyszínre kell érkezni két nagykorú tanúval, illetve a személyazonosításhoz szükséges okmányokkal együtt (lakcímkártya, valamint érvényes személyazonosító igazolvány vagy 2001 után kiállított vezetői engedély vagy útlevél).

A polgári szertartás menete
1. Bevonulás
2. Az anyakönyvvezető köszönti az ifjú házasulandókat, a tanúkat és a vendégeket
3. Az anyakönyvvezető hivatalos beszéde
4. Aláírás, gyűrűhúzás (Gyertya- vagy homokceremónia)
5. Szülőköszöntő
6. Az anyakönyvvezető köszöntő beszéde
7. Okmány átadása
8. Gratuláció (pezsgős köszöntés)